dinsdag 11 augustus 2015

Iona (slot)

Degenen die op Iona blijven zwaaien de zes vertrekkende vrijwilligers uit.
Het was nog even spannend op dinsdag of de ferry wel zou kunnen varen, want op die dinsdag viel de veerdienst uit vanwege de storm.
Ook al was de zee nog wat woelig, we konden de overtocht naar Mull maken. En dan volgt de rest van de reis vanzelf. Afscheid genomen van Marybeth, die, via Ierland, weer naar huis bij Boston, USA, gaat. Misschien volgend jaar weerzien in Nederland?
Nog twee nachten gelogeerd in Argyll bij een vriendin, een Member van de Iona Community. Fijn om met haar wat na te praten over mijn verblijf op Iona. Ze weet er alles van.

Vrijdag naar huis gereisd, op de eerste dag die echt op een zomerdag leek in Schotland...
Fijn om het hele gezin weer bij elkaar te zien rond een lekkere maaltijd!

En nu? Hoe geef ik vorm aan wat ik mee wil nemen van Iona?
Ja, niet zo eenvoudig te omschrijven. In elk geval wil ik m'n peace of mind bewaren. Dat lijkt me de basis. Dan de dagelijkse gebeden, waarmee ook iets van het ritme van de dag op Iona wordt vastgehouden. En verder? Het vrijwilligerswerk waar ik me voor inzet vult de agenda al weer stevig. Allemaal worship! De kunst is (vrijwilligers)werk, tijd voor jezelf, inzet voor familie en vrienden in balans te houden.
Ik heb er weer zin in!

Geen opmerkingen: