zaterdag 2 mei 2015

De morgenstond...


De weerman kondigde gisteravond in het journaal een mooie zonsopgang aan na een koude nacht. Meteen kreeg ik visioenen van lage nevels boven weilanden, met daarin de koeien die leken te zweven en zo. Als je dat wilt meemaken, moet je vroeg op. Ik had er zin in! Wekker op half 7, en om 7 uur wandelde ik de deur uit voor een tocht van zo'n 13 km hier in de buurt.
En het was mooi!
Zon, nauwelijks wind, en vooral in het begin van de wandeling steeg de damp nog op van het water. Vogeltjes floten, konijntjes huppelden en de woerden maakten in groepjes jacht op de vrouwtjes.
Pas op het laatste stuk kwam ik joggers en hondenuitlaters tegen. En een bruine labrador in z'n uppie, die het wel gezellig vond om met mij mee te lopen. Bevelen om naar huis of naar de baas te gaan mochten niet baten. Ik zag me al door de stad wandelen met dat beest achter me aan... Gelukkig bedacht hij zich op tijd.

Een volgende keer moet ik nog vroeger op, dan is het vast nog mooier.
Morgen niet, want dan wordt er regen voorspeld.


Geen opmerkingen: