zaterdag 11 april 2015

Kleinkind / klein kind

Daar is ze dan, Dine, nieuwe wereldburger, klein kindje en mijn zesde kleinkind.
Ze kwam een kleine twee weken vroeger dan we haar verwachtten. Ik werd bij de eerste tekenen opgeroepen om voor zus Elin te zorgen en mijn agenda was al aardig vol. Maar natuurlijk gaat nieuw leven voor. En als je dan weer zo'n prachtig mensje mag vasthouden... een wondertje!

Door die volle agenda heb ik nu pas tijd om dit berichtje te plaatsen. Terwijl ze al 9 dagen oud is!
Gelukkig was één van de agendapunten op Tweede Paasdag een bezoek aan Dine en haar familie. Het is dus niet zo dat oma geen tijd voor het kleinkind heeft. Alleen geen tijd om er iets over op dit weblog te plaatsen.

Ik bedenk net dat het woord kleinkind beter bij zo'n wichtje past dan het Engelse woord grandchild, dat toch iets "groots" in zich heeft.



3 opmerkingen:

Mark Deckers zei

Gefeliciteerd. Geniet ervan!

Ad. Voortman zei

Van harte gefeliciteerd! Leuk hoor.

Wannabook zei

Dank voor jullie felicitaties, Mark en Ad.