maandag 22 december 2014

De kerstboom


De kerstboom staat!
De dag voor kerstmis de boom optuigen vind zelfs ik wat laat, maar veel vroeger dan het weekend voor kerst moet het toch niet. Vandaag was het er de dag voor, vond ik, om de boom op te tuigen.
Het was een heel gedoe geweest om de boom in huis te krijgen. Ten eerste ging ik er pas afgelopen zaterdag op uit om er een te kopen. Ten tweede wilde ik de auto niet gebruiken, omdat ik met een driedeurs-auto niet zoveel mogelijkheden voor het vervoer van een kerstboom zie. Daarom moest ik het bij een verkooppunt in de buurt proberen. 
Ik had nog keuze uit precies vier kerstbomen. Meer was er niet. Gelukkig waren het alle vier niet al te grote exemplaren en het waren Nordmann-bomen. En die prikken niet zo als "gewone" kerstbomen. Van belang, want ik moest er nog mee door de stad sjouwen. 
Ik zocht er een uit, en ik kreeg tot mijn verbazing bijna de helft korting op de prijs. Altijd leuk met de feestdagen. Ja, en toen moest ik ergens die boom zien vast te pakken en hem min of meer achter me aan naar huis zien te slepen. Het is gelukt, maar ik had wel bekijks onderweg. En lamme armen toen ik thuis kwam. Uiteindelijk lag de boom zaterdagmiddag bij mij op het balkon. 
Gisteren de standaard aan de stam gemonteerd en het ding rechtop gezet in de kamer. Precies het formaat waar ik altijd naar zoek!
Ja, en dan vandaag de piek, de slingers, de kerstballen en andere hangdingetjes er in, en natuurlijk de kaarsjes. Want een kerstboom in mijn kamer krijgt nooit elektrische lampjes maar moet het met echte kaarsjes doen. Die branden natuurlijk niet de hele dag, maar worden op speciale momenten tijdens deze feestdagen aangestoken. En dan kan ik er heerlijk van genieten.

Ik wens jullie gezegende en gezellige kerstdagen toe!






2 opmerkingen:

Anoniem zei

pretty!

Ad zei

Hele fijne kerstdagen en een vrolijk 2015