zaterdag 25 oktober 2014

Sabrina Starke


Gisteravond zag en hoorde ik in ZINiN Sabrina Starke. En toen ik het kaartje kocht, was dat voor het eerst dat ik van haar hoorde.
Dat kwam zo:
Toen alle theaterprogramma's uit waren deze zomer, heb ik een serie leuke voorstellingen voor mezelf uitgezocht en daar kaartjes voor gekocht. Een er van was voor de Medicine Show van Frédérique Spigt. Een dag of wat geleden hoorde ik op de radio een voorproefje daarvan, en ik had ongetwijfeld genoten van die voorstelling.
Maar: op diezelfde avond, 22 november a.s., geeft Radujsja, het Overijssels Russisch Vrouwenkoor waar ik lid van ben, een dubbelconcert met het Overijssels Byzantijns Mannenkoor. En je kunt maar op één plaats tegelijk zijn, nietwaar. Dus ik ben weer in de agenda van ZINiN gedoken en daar kwam ik Sabrina Starke tegen, die een programma heeft gemaakt met songs van Bill Withers. En ik kon mijn kaartje voor Spigt inruilen voor een voor Starke.
Een van de bekendste nummers van Bill Withers is Ain't no sunshine when she's gone. Sabrina vertelt het levensverhaal van Withers en legt uit waarom ze zich op veel punten verwant met hem voelt. En natuurlijk zingt ze zijn liederen, swingend, vol overgave, leuk om te zien en te horen.

Hieronder een van de nummers die Sabrina zong. Haar uiterlijk is inmiddels iets anders: ze heeft een hoofd vol heel lange dunne pikzwarte vlechtjes. Ook heel mooi!

Geen opmerkingen: