donderdag 2 oktober 2014

Radujsja jubilate!


Het Overijssels Russisch Vrouwenkoor Radujsja viert het eerste lustrum! Dit is het koor waarbij ik tweede sopraan zing. Ik heb er al eens eerder over geblogd. Elke dinsdagavond met hart en ziel repeteren en af en toe aan het publiek laten horen wat we kunnen. We bestaan al weer vijf jaar!

We hebben in dit kader al een inloopconcert gegeven in het Ikonenmuseum in Kampen. En zondag 5 oktober zingen we in de Waterstaatskerk in Hengelo ons jubileumconcert.
Omdat ik in de organisatie van de jubileumactiviteiten zit, ben ik de afgelopen tijd nogal druk geweest. Onder meer daardoor niet eens tijd gehad om te bloggen!
Maar nu is alles wel zo ongeveer gereed. De muziek is ingestudeerd, posters en flyers zijn verspreid, gasten zijn uitgenodigd. De taken zijn verdeeld voor ontvangst, wat lekkers bij de koffie, enzovoorts.
Een gastoptreden van het Overijssels Byzantijns Mannenkoor tijdens ons concert is afgesproken (als het OBMK indertijd geen projectkoor had gevormd, was Radujsja er waarschijnlijk nooit gekomen).


Maar nu...
Dat is best spannend, zo'n concert zelf organiseren. Je hebt al die dingen die ik net genoemd heb, zo'n beetje in de hand. Alleen heb je het niet in de hand of er straks mensen staan te dringen om nog een kaartje te kopen. Dat kun je alleen hopen...

Ik vind de muziek die we zingen prachtig. Of het nu de Byzantijnse liturgische liederen zijn, de volksliedjes, het lied uit de opera of de filmmuziek. En in de vijf jaar van ons bestaan hebben we hard gewerkt om ze ook goed ten gehore te kunnen brengen.
Dus daarom vind ik eigenlijk dat de hele Waterstaatskerk zondag om half 4, als het concert begint, stampvol zou moeten zitten!

Waterstaatskerk, Deldensestraat 20, Hengelo, zondag 5 oktober 2014, 15.40 uur. Een kaartje kost € 12,00 (incl. consumptie).

Geen opmerkingen: