dinsdag 2 september 2014

Vliegen

Een vlucht heen naar en een vlucht terug van de vakantiebestemming: twee heel verschillende ervaringen!
Op de heenweg werd mijn stoelnummer bij het instappen gewijzigd, waarschijnlijk om een gezelschap van vier of vijf personen ook nog in het vliegtuig een plaats te geven. En daar bleek ik ineens een stoel in de businessclass te hebben! Ruimte dus, en een hapje en een drankje (heerlijk!) onderweg, terwijl de vlucht net een goed uur duurde. Mijn koffer zal niet businessclass gereisd hebben, maar die kreeg ik vrijwel meteen terug van de bagageband en mijn vakantie kon beginnen.

Op de terugweg geen business class, maar gewoon economy class. Wel extra beenruimte vanwege een plaats bij een van de nooddeuren. Een gewone vlucht dus. Het verschil zat in het staartje. Mijn koffer had namelijk besloten dat die ook wel eens wat wilde, en was op eigen houtje overgestapt op een ander vliegtuig. Daar stond ik dus, bij de bagageband, te wachten op een koffer die niet kwam. En buiten de aankomsthal stonden een dochter en twee kleinkinderen te wachten op oma die niet kwam.
Uiteraard was ik niet de enige die iets bij de servicebalie moest melden. Dus na zo ongeveer 10 wachtenden voor mij, kon ik aangeven dat mijn koffer er niet was. Er werd gebeld, en ik mocht weer vijf minuten naar de ronddraaiende bagageband kijken of er toch niet iets bekends voorbij kwam. Niet dus! Weer in de rij, 15 wachtenden voor me... Ja, een formulier invullen! Gelukkig had ik het al eens bij de hand gehad, en wist ik welk merk koffer ik had en zo.
Gauw naar "buiten", en ik kon nog net de trein halen waar dochter en kleinkinderen al in zaten. Maar... m'n regenjack vergeten ergens in het gebied tussen bagageband en servicebalie.

We zijn nu een paar dagen verder. De koffer is inmiddels weer thuis, en de inhoud ligt weer netjes in de diverse kasten. Het regenjack is nog niet terug, maar er is bericht dat een dergelijk item inderdaad gevonden is. Het komt vast nog wel goed!

1 opmerking:

Sparklet zei

Je zult je wel heel vorstelijk hebben gevoeld op de heenreis, Wannabook! Wel even vervelend als je koffer niet gelijktijdig met je terug is. Gelukkig dat het niet op de heenreis gebeurde. Dat is mij een keer overkomen op een reis naar Italië. In mijn geval nog geen grote ramp. Mijn vriendin en ik stopten altijd de helft van onze kleding in elkaars koffers. Dat kan natuurlijk alleen als je met z'n tweeën bent en ook in hetzelfde huis woont. Heb je een prettige vakantie gehad?