vrijdag 15 november 2013

Het Rome van mij

Gisteren heb ik in het kort iets gezegd over onze gidsen en het stukje Rome dat we met hen hebben bezocht. Maar wat raakte mij nu het meest?
Ja, ook wel dat je die oudheid hier kunt aanraken. Zoals ik op de foto hierboven letterlijk doe: mijn hand tegen een van de zuilen van het Pantheon (rond het jaar 120 n.C.).

En dat ik nu zelf die enorme koepel van het Pantheon en het "gat" (de oculus) kon zien, die ik tot nu toe op foto's had gezien.
En dan de verrassing op de laatste dag: de architect Pier Luigi Nervi heeft een sporthal gebouwd voor de Olympische Spelen in Rome (1960) en hij heeft zich duidelijk laten inspireren door het Pantheon met zijn oculus!

Dat vind ik leuk!
Naast het lekkere eten, het zwerven door zo'n enorme stad en al die andere bezienswaardig-heden.

Geen opmerkingen: