dinsdag 19 november 2013

Erik of het klein insectenboek


Het duurde even door mijn afscheid van de Rijnbrink Groep en de reis naar Rome, maar nu heb ik dan toch met veel plezier Erik of het klein insectenboek van Godfried Bomans gelezen, het boek van Nederland Leest 2013.
Ik geniet altijd van het taalgebruik van Bomans en als voorbereiding op Nederland Leest heb ik een paar boeken van hem uit mijn boekenkast gehaald en alvast gelezen. Erik was nieuw voor mij. Heerlijk zoals Bomans de insectenwereld op die van de mensen laat lijken en de rangen en standen er volop in laat terugkomen.
Een heel leuke toevoeging aan de uitgave van Nederland Leest is de website, waarop je met allerlei woorden die je met een loep bij de getekende insecten kunt aantreffen, achtergrondinformatie over Bomans, over de insecten, over het veel aangehaalde boekje van Solm, over hoe insecten te fotograferen, en nog veel meer kunt vinden. Ik vond een geweldig filmpje over een "bombarderende kever"!
Lees het boek en kijk af en toe op de website als je weer een toegangswoord hebt ontcijferd! En praat er over. Dat is immers de bedoeling van Nederland Leest!!!

Geen opmerkingen: