zondag 27 april 2014

Lekker wandelen...

Ik had vandaag allerlei redenen om een lekkere wandeling te maken:
 - Na de vastenperiode was een Paasweek gevolgd met veel lekker eten.
 - Ik was een paar dagen druk geweest met het voorbereiden van een maaltijd met vrienden, heel leuk om te doen, maar zo bleef er geen tijd over voor een wandeling.
 - De nieuwe brace voor de linkerknie moest nog getest worden tijdens een boswandeling.
 - Ik had gewoon zin in een wandeling!

Ja, helaas houden de weergoden daar geen rekening mee. Ik hoopte nog voor de ergste regen te kunnen wandelen, maar terwijl ik met de auto naar het startpunt reed, moest ik de ruitenwissers al laten werken. Geen nood: ik heb een regenpak, het rugzakje heeft een regenhoesje, en ik dacht dat mijn wandelschoenen waterdicht waren. Helaas, dat laatste bleek niet het geval. Daar moet ik de komende week dus nog iets aan (laten) doen. Zo'n twee uur in de regen lopen is namelijk ook een mooie voorbereiding op de vakantie in Schotland deze zomer, en dan zijn waterdichte schoenen wel prettig.

Ondanks alles lekker gelopen. De brace doet het goed. En ik heb een hele tijd oog in oog met een ree gestaan. Af en toe nam het beest een paar hapjes groene blaadjes, en dan keek het me weer aan. Blijft bijzonder! Wel geprobeerd met de iPhone een foto te maken, maar dat is een zoekplaatje geworden. Tja, schutkleur tussen struikgewas.

Geen opmerkingen: