dinsdag 25 november 2014

Een duur middagje...


Lekker weer en tijd: ik ging wandelen vanmiddag! Wandeling uitgezocht, camera mee, en lopen maar. Het was overal goed te zien dat het herfst was: kale bomen, overal bladeren, en wat dacht je van de judaspenning op de foto. Bovendien waren er aan de randen van de sloot wat stukjes ijs te zien tussen het gras. Dat zou op de onderste foto te zien moeten zijn. Maar ja, ik had inmiddels de batterij moeten verwisselen en sinds dat moment wilde mijn camera niet meer luisteren. Alleen nog foto's zonder inzoomen op de P-stand waren te nemen. Nu is dat beter dan niets, maar voor mij was het wel knap frustrerend.
De batterij er nog eens uit gehaald en weer er in gezet. Geprobeerd in de "menu's" te komen. De camera in de tas gedaan omdat hij het misschien te koud vond... Je begrijpt het al, niets hielp.
Nu wandelde ik maar een paar kilometer van de winkel in Den Ham vandaan, waar ik meestal met cameraproblemen naar toe ga. Dus na de 6,6 km in de auto gestapt en naar Den Ham gereden. En daar werd geconstateerd wat ik al vreesde: elektronica naar de barrebiesjes, misschien tegen hoge bedragen nog weer te repareren, maar...
Ja, een poosje later stapte ik de winkel uit met een gloednieuwe Canon Powershot G7 X. De Powershot G16 die eigenlijk een van de opvolgers is van mijn nu kapotte toestel, heeft geen uitklapbare display. Een heel groot MINPUNT, meneer Canon!
De G7 X heeft wel een uitklapbare display, al zijn de mogelijkheden wat beperkter. Maar ook hier geldt dat iets beter is dan niets. En het toestel is weer een kwaliteitsslag beter. Dat moet dan binnenkort ook op dit weblog te zien zijn. Voorlopig moet de batterij van de nieuwe camera nog even opladen.

Enne, ja volgens de kalender is het herfst, maar of alle planten en bomen dat door hebben?

1 opmerking:

Anoniem zei

ohdear....inderdaad een duur middagje...Ik dacht even dat je camera (met of zonder jou) in dat water met randje ijs was gevallen. Maar dat viel dus mee! Die camera's van tegenwoordig zijn ook zo gevoelig...Knuffel, Gerdien